Nepodceňujte optimalizaci

Podnikání

Pokud má mít někdo vlastní internetovou prezentaci, nemusí toho vlastně udělat moc. Těch, kdo vytvoření něčeho podobného nabízejí, je dost a dost, a najít je věru není těžké. A konec konců je i dost našinců, kteří si něco podobného dokážou vytvořit i sami.

Jenže takováto internetová stránka má nejednou jeden dost zásadní nedostatek. A to ten, že se potýká s nedostatečnou návštěvností. Což – jak je jistě každému nad slunce jasné – znamená, že nikdo neprojevuje o to, co je tu zveřejněno, zájem. Čistě i jenom proto, že to zkrátka ve změti toho všeho, co už je na internetu naukládáno, vůbec nenajde.

struktura SEO

A má-li se na tomto stavu věcí něco změnit, je nezbytnou optimalizace pro internetové vyhledávače. Protože jsou to právě tyto nástroje, jež uživatelům internetu pomáhají najít to, co má být nalezeno. A na pozici odkazu směřujícího na konkrétní stránku v internetových vyhledávačích záleží právě i jeho návštěvnost, potažmo smysluplnost.

A co do takové optimalizace alias SEO spadá?

Jsou to jednak nejednou i podstatné zásahy do webu jako takového, dále pak volba těch nejvhodnějších klíčových slov, zásobení tohoto kvalitními a dostatečně četnými texty, reklama a propagace a pochopitelně nesmí chybět ani linkbuilding.

A co si pod tím posledně zmíněným pojmem představit? Vlastně zdánlivě nic světoborného. Jde o umístění odkazu, který na tuto stránku směřuje, na webech jiných, nejlépe obsahově podobných a dostatečné návštěvnosti se těšících, s cílem přivést sem návštěvníky právě z oněch webů.

obsah SEO

A proč říkám, že jde o věc světobornou jen zdánlivě? Jednoduše proto, že je i takové vytváření zpětných odkazů docela věda. Záleží tu totiž nejen na tom, kolik jich je, ale i na tom, kde jsou tyto umístěny a jak vypadají. Protože nesprávné umístění či zpracování může tyto zbavovat smyslu a někdy je může činit i kontraproduktivními. Zatímco správná pozice takových odkazů zajišťuje nejen vyšší sledovanost, ale také činí stránku, na niž tyto odkazují, zajímavější pro internetové vyhledávače.

A ty jak známo rozhodují o tom, která stránka se stane zajímavou a která naopak beznadějně zapadne ve změti virtuálního smetí.